Monday 12 March 2012

Till en ny liten släkting i kameliatider

Häromveckan fick min kusin L sitt tredje barn, en liten flicka. Det slumpade sig så att jag var hemma med influensa just då och när febern givit med sig skyndade jag mig att åstadkomma en välkomspresent åt den nya släktingen. Det är min egen variant av Pippi-tröjan - eller "Gotländsk fiskartröja".

Garnet är Rowan Pure Wool Dk. Nu har jag fått en beställning på en koftvariant, vilket inte borde innebära några större problem, mer än att jag måste bestämma mig för hur jag ska göra knäppkanten.

I helgen öppnade Tage Andersens kameliautställning "Kamelia Royale" på Drottningholms slottsteater. Det var en upplevelse att vandra runt bland blommorna, som såg ut som om de bott i det rummet alltid.







Vid sådana tillfällen önskar jag att jag var en bättre fotograf.









No comments:

Post a Comment